سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

راه‌اندازی قطار مشهد-نخجوان تا آخر امسال

  • کد خبر: ۱۰۰۴۲
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸
راه‌اندازی قطار مشهد-نخجوان تا آخر امسال
در ۷ ماه گذشته ۲۱۰هزار ارمنی به ایران سفر کرده‌اند که انگیزه اصلی آن‌ها خرید روزمره بوده است. منطقه آزاد ارس به دنبال این است که این بازدیدکنندگان و به عبارتی پیله‌وران مرزی را به گردشگر تبدیل کند و از سویی با اتصال دوباره خط آهن نخجوان‌ـ‌مشهد، گردشگران آذربایجانی را به ایران بکشاند. معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز درباره اتصال دوباره خط آهن نخجوان‌ـ‌جلفا‌ـ مشهد که از سال۱۳۹۵ در چند نوبت راه‌اندازی و حرکت آن به دلایل فنی متوقف شده است، اظهار کرد: شرکت «ارس ریل» برای خرید ۲۰واگن وی‌آی‌پی از خارج کشور اقدام کرد که پروژه آن با توجه به مشکلات ارزی موقتا متوقف شد. به گفته یوسف داداش‌زاده، اکنون به‌صورت موردی قطاری از تهران و مشهد به جلفا چارتر می‌شود و در آخرین جلسه با سفیر جمهوری آذربایجان نیز این تمایل ابراز شد تا از ظرفیت ناوگان ریلی نخجوان هم استفاده و قطار نخجوان ـ مشهد با مشارکت «ارس ریل» راه‌اندازی شود که در این باره مذاکرات همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: مشکلی در ریل‌های نخجوان و جلفا برای اتصال وجود ندارد. ایستگاه جلفا از قدیم خوب بوده و قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. حالا اینکه برخی مطرح می‌کنند بوژی ریل مانع برقراری این قطار است، اصلا اهمیتی ندارد. از طرفی فاصله زمینی بین نخجوان و جلفا ۳۰کیلومتر است. گردشگری که تمایل داشته باشد به ایران، ارس یا مشهد برود، این مسافت را می‌تواند زمینی طی کند و از آنجا با قطار مسیر را ادامه دهد. ما معتقدیم راه‌اندازی این خط آهن و برقراری دوباره قطار آن صرفه اقتصادی دارد؛ فقط باید ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را در کشور‌های هم‌جوار خوب معرفی کنیم.
وی درباره بازه زمانی که برای برقراری این قطار پیش‌بینی شده است، گفت: یک ماه قبل با سفیر جمهوری آذربایجان مذاکره کردیم که خیلی هم پیگیر موضوع است. فکر می‌کنم تا یک‌ماه آینده تفاهم‌نامه نهایی بین ۲ شرکت ایرانی و آذری امضا شود و نهایتا تا پایان سال این قطار برقرار می‌شود.
منطقه آزاد ارس با ۲ کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان هم‌مرز است، اما بیشترین گردشگر خارجی آن از قاره اروپا تأمین می‌شود؛ گردشگرانی که از تهران یا تبریز راهی این منطقه می‌شوند، نه از مرز‌های خاکی یا از طریق ارمنستان و آذربایجان.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->